sobota
16 grudnia 2017
 
szukaj
home           o nas           reklama           kontakt              | logowanie
 
 CRM news
Baza wiedzy
Podstawy CRM
Artykuły
Raporty
Customer Experience
Technologia w CRM
Contact Center
Lektury
Linki

Szkolenia
Dostawcy
Forum Ekspertów



Czy Twoja firma jest gotowa do wdrożenia crm?


poleć nas znajomym
dodaj do ulubionych




    
Dział Podstawy CRM zawiera najważniejsze informacje dla tych z Państwa, którzy zaczynają dopiero poznawać filozofię CRM. Tu można znaleźć elementarne materiały przedstawiające samą istotę CRM, a także wyjaśnienia najczęściej spotykanych w publikacjach o CRM skrótów i pojęć.

Podstawy CRM
Słowniczek pojęć związanych z CRM
Objaśnienia terminów i skrótów pojawiających się w tekstach na temat CRM.
  >> wersja do druku

Gdy dwóch mówi to samo, to nie jest to samo, albo co to jest CRM?
Lista definicji pojęcia CRM pojawiających się w literaturze i wypowiedziach ekspertów.
  >> wersja do druku

Jak się przygotować do wdrożenia CRM?
Wdrożenie systemu CRM to co prawda nie tylko instalacja nowego oprogramowania, które pozwoli zwiększyć wydajność pracy jednego czy dwóch zespołów, ale zmiana kierunku sposobu myślenia całej organizacji. Warto jednak poświęcić nieco uwagi samemu procesowi wdrożenia aplikacji CRM, który tak jak i cały system zarządzania relacjami z klientem dotyka wielu komórek i procesów wewnątrz organizacji (w tym także aplikacji ERP) i ma ogromny wpływ na relacje firmy z otoczeniem zewnętrznym. Wiąże się to z dużym ryzykiem przy ich wdrażaniu, które z tego właśnie powodu wymaga starannego przygotowania i zaplanowania wszystkich działań.
  >> wersja do druku

Zanim zaczniesz wdrożenie CRM
Zapewne również do drzwi Twojej firmy nieraz już zapukał przedstawiciel producenta oprogramowania CRM, oferując rozwiązanie dziesiątek problemów, obiecując zwiększenie wydajności pracy i większą kontrolę kosztów działalności marketingowej (i z pewnością rozwiązanie całej masy innych problemów). Z drugiej strony jednak statystyki mówią, iż 50 – 70 % wdrożeń CRM jest nieudanych, a zaledwie 46 % firm, którym się to udało, osiąga zamierzone cele1, co nie skłania do podjęcia szybkiej decyzji o zakupie systemu klasy CRM.

Rodzą się więc dylematy: czy w ogóle kupić taki system, czy firma i organizacja są przygotowane do jego wdrożenia, jaki system wybrać oraz jakie kryteria powinny decydować o wyborze dostawcy, czy powierzyć dostawcy systemu reorganizację procesów naszej firmy, jakie jest ryzyko, że nam się nie uda itd., itp. Aby rozwiać przynajmniej część z tych wątpliwości proponujemy podjęcie kilku kroków przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie, za nieraz znaczną kwotę, informatycznego systemu wspomagającego zarządzanie relacjami z klientami.
  >> wersja do druku

CRM i nowoczesny marketing
Felieton na temat relacji pomiędzy marketingiem a CRM.
  >> wersja do druku

  

 

 

Podstawy CRM | Artykuły | Raporty | Customer Experience | Technologia w CRM | Contact Center | Lektury | Linki
CRM news Dostawcy Forum Ekspertów Szkolenia

Linki płatne: innowacje marketing