|
|
 |
Dział Podstawy CRM zawiera najważniejsze informacje dla tych z Państwa, którzy zaczynają dopiero poznawać filozofię CRM. Tu można znaleźć elementarne materiały przedstawiające samą istotę CRM, a także wyjaśnienia najczęściej spotykanych w publikacjach o CRM skrótów i pojęć. |
|
|
Podstawy CRM |
 |
Słowniczek pojęć związanych z CRM Objaśnienia terminów i skrótów pojawiających się w tekstach na temat CRM.
| Gdy dwóch mówi to samo, to nie jest to samo, albo co to jest CRM?
Lista definicji pojęcia CRM pojawiających się w literaturze i wypowiedziach ekspertów.
| Jak się przygotować do wdrożenia CRM? Wdrożenie systemu CRM to co prawda nie tylko instalacja nowego oprogramowania, które pozwoli zwiększyć wydajność pracy jednego czy dwóch zespołów, ale zmiana kierunku sposobu myślenia całej organizacji. Warto jednak poświęcić nieco uwagi samemu procesowi wdrożenia aplikacji CRM, który tak jak i cały system zarządzania relacjami z klientem dotyka wielu komórek i procesów wewnątrz organizacji (w tym także aplikacji ERP) i ma ogromny wpływ na relacje firmy z otoczeniem zewnętrznym. Wiąże się to z dużym ryzykiem przy ich wdrażaniu, które z tego właśnie powodu wymaga starannego przygotowania i zaplanowania wszystkich działań.
| Zanim zaczniesz wdrożenie CRM Zapewne również do drzwi Twojej firmy nieraz już zapukał przedstawiciel producenta oprogramowania CRM, oferując rozwiązanie dziesiątek problemów, obiecując zwiększenie wydajności pracy i większą kontrolę kosztów działalności marketingowej (i z pewnością rozwiązanie całej masy innych problemów). Z drugiej strony jednak statystyki mówią, iż 50 – 70 % wdrożeń CRM jest nieudanych, a zaledwie 46 % firm, którym się to udało, osiąga zamierzone cele1, co nie skłania do podjęcia szybkiej decyzji o zakupie systemu klasy CRM.
Rodzą się więc dylematy: czy w ogóle kupić taki system, czy firma i organizacja są przygotowane do jego wdrożenia, jaki system wybrać oraz jakie kryteria powinny decydować o wyborze dostawcy, czy powierzyć dostawcy systemu reorganizację procesów naszej firmy, jakie jest ryzyko, że nam się nie uda itd., itp. Aby rozwiać przynajmniej część z tych wątpliwości proponujemy podjęcie kilku kroków przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie, za nieraz znaczną kwotę, informatycznego systemu wspomagającego zarządzanie relacjami z klientami. 
| CRM i nowoczesny marketing Felieton na temat relacji pomiędzy marketingiem a CRM.
|
|
|
|
|