|
|
 |
Baza Wiedzy to źródło informacji na tematy związane z CRM. Znajdą tu Państwo artykuły, case studies, raporty, recenzje książek, linkownię i wiele innych materiałów. W miarę możliwości informacje bedą publikowane w języku polskim. Jedynie obszerniejsze, szczególnie ciekawe materiały anglojęzyczne pozostawimy w oryginale, z krótkim streszczeniem w języku polskim. |
|
|
Baza wiedzy |
 |
Oprogramowanie CRM 2005 - wydatki i trendy Według autorów najnowszego raportu eMarketera - CRM Software: Spending and Trends – światowy rynek oprogramowania CRM ustabilizował się i rozwija się dynamicznie. Przytaczane w raporcie szacunki firm badawczych wskazują na znaczny potencjał rynku, zarówno, jeśli chodzi o zapotrzebowanie na aplikacje CRM-owe, jak i na usługi towarzyszące.
| Co decyduje o sukcesie programów CRM Zrozumienie czynników decydujących o sukcesie programów CRM było głównym celem badania przeprowadzonego przez firmę IMB wśród kadry zarządzającej, menedżerów średniego szczebla i użytkowników CRM w ponad 370 firmach na całym świecie.
| CRM w liczbach (teoria i praktyka) Dwadzieścia jeden procent północnoamerykańskich przedsiębiorstw i 33 procent firm europejskich planuje nowe inwestycje w CRM do końca br. /źródło: Forrester Research, Forrester Business Technographics/. Te optymistyczne szacunki nie są niestety jednoznaczne ze zmianami strategii firm.
| Coraz więcej wdrożeń zakończonych sukcesem
Nowe badania przeprowadzone przez firmę IDC podważają jeden z najczęściej przytaczanych argumentów przeciwko rozszerzaniu stosowania CRM, jakim jest nieopłacalność inwestycji.
Jak wynika z raportu, zakończone sukcesem wdrożenia CRM dawały zwrot (ROI) na poziomie od 16 aż do... 1000 procent.
Zdaniem Mary Wardley, vice president IDC d.s. badań CRM „spółki stały się dużo bardziej inteligentne w wybieraniu i wdrażaniu systemu CRM, co wpływa na poprawę wyników”.
Również firmy konsultingowe coraz lepiej radzą sobie z mierzeniem wskaźników ROI z CRM.
| Satysfakcja bez lojalności Nowe badanie Walker Information Group rzuca pozytywne światło na sprzedawców detalicznych, jeśli chodzi o ich dbałość o satysfakcję klienta. Jak wynika z raportu "Walker Loyality Report for Electronics, Home Improvement and Drug Stores" 90% z niemal czterech tysięcy przebadanych klientów twierdzi, że jest zadowolonych ze swoich sprzedawców detalicznych. Bardziej dogłębne analizy w grupie zadowolonych, mającej potencjalny wpływ na zyski firmy, dostarczają jednak podstaw do wyciagnięcia wniosków, iż prawie 50% z nich tak na prawdę nie jest lojalnych.
| Wdrożenia CRM w Polsce Celem badania było określenie aktualnego (maj - czerwiec 2002) stanu wdrożeń oprogramowania klasy CRM w Polsce. Podmiotem badań byli producenci i integratorzy oprogramowania klasy CRM oraz ich klienci.
| Automatyzacja dla relacji Wsparcie obsługi klienta poprzez kanał internetowy nie polega jedynie na wyposażeniu call centre w aplikacje do obsługi zapytań. Według opinii specjalistów z firmy badawczej AMR Research firmy musza zrozumieć, że podstawowym zadaniem modułów obsługi klienta poprzez Internet jest odpowiedź na zapotrzebowanie klientów na szybką informację i budowaniu relacji a nie przekierowaniu zapytań do call centre.
|
|
|
|
|