|
|
 |
Baza Wiedzy to źródło informacji na tematy związane z CRM. Znajdą tu Państwo artykuły, case studies, raporty, recenzje książek, linkownię i wiele innych materiałów. W miarę możliwości informacje bedą publikowane w języku polskim. Jedynie obszerniejsze, szczególnie ciekawe materiały anglojęzyczne pozostawimy w oryginale, z krótkim streszczeniem w języku polskim. |
|
|
Baza wiedzy |
 |
Wartość życiowa klienta [LTV] W ciągu ostatniej dekady, coraz więcej firm poważnie spoglądało na programy zorientowane na budowanie więzi ze swoimi klientami, starając się zatrzymać przy sobie klienta, wzmacniając więzi oraz „zwiększając" jego wydatki. Argument, iż pozyskanie nowego klienta jest kilkakrotnie droższe niż utrzymanie starego, leży często u podstaw decyzji o wdrożeniu w firmie systemu CRM. Nasuwa się tutaj podstawowe pytanie: Czy to się opłaca?
| Milczenie nie jest złotem BRITISH AIRWAYS – case study
| Maciej Zachara. Strategia CRM - pomysł na biznes czy system informatyczny Przez ostatnie dwa lata wiodącym tematem wielu konferencji poświęconych rozwiązaniom informatycznym dla biznesu jest CRM. Na podstawie zainteresowania, jakim się te spotkania cieszą, można by sądzić, że dostawcy tych rozwiązań w Polsce opływają w dostatki, a kolejka chętnych wciąż rośnie. Jak jednak wszyscy wiemy, rzeczywistość przedstawia się zupełnie inaczej.
| Maciej Zachara.Strategia CRM cz. II - pomysł na biznes czy system informatyczny Dzisiejszy felieton to kontynuacja rozważań z poprzedniego miesiąca. Zakończyliśmy je przykładową listą pytań, na które powinniśmy sobie odpowiedzieć, zastanawiając się nad podjęciem w naszej firmie wyzwania pt. "projekt CRM". Załóżmy, że odpowiedzi, których sobie udzieliliśmy wskazują wyraźnie, że taki projekt może przynieść nam korzyści. Jak się do takiego projektu zabrać?
| Małgorzata Bernacik. Koniec CRM-u? Zarządzanie relacjami z klientem to jedno z pojęć, które od kilku lat robi niewątpliwą karierę w literaturze i praktyce biznesowej. Eksperci zgodnie podkreślają jednak, że jego miejsce zajmie wkrótce inny skrót. Będzie nim CVM [customer voice management]. Nadejście epoki zarządzania głosem klienta to ich zdaniem jednocześnie koniec CRM-u, a ściślej takiego rozumienia i praktykowania CRM-u, jakim znaliśmy go dotychczas.
| Józef Bielecki.Orientacja na klienta w systemie zarządzania jakością Six Sigma W dzisiejszym konkurencyjnym świecie nie ma miejsca na błędy, ani braki. Nie ma miejsca na produkty, których nie akceptuje KLIENT. Taką skuteczność zarządzania gwarantuje nowy system oparty o metodykę Six Sigma.
| Grzegorz Mazurek. CRM na rynkach wschodzących Czy powszechne stosowanie aplikacji CRM w takich krajach, jak Polska, Węgry czy Indonezja to bliższa czy dalsza przyszłość? Czy rynki te są na tyle dojrzałe, że wdrażanie systemów CRM jest z ekonomicznego punktu widzenia efektywne? Czy firmy decydujące sie na tego typu rozwiązania nie kierują sie raczej modą, niż zdrowym rozsądkiem i fachowym racjonalnym uargumentowaniem? Może lepiej poczekać z wdrażaniem systemu jeszcze kilka lat?
|
|
|
|
|