|
|
 |
Baza Wiedzy to źródło informacji na tematy związane z CRM. Znajdą tu Państwo artykuły, case studies, raporty, recenzje książek, linkownię i wiele innych materiałów. W miarę możliwości informacje bedą publikowane w języku polskim. Jedynie obszerniejsze, szczególnie ciekawe materiały anglojęzyczne pozostawimy w oryginale, z krótkim streszczeniem w języku polskim. |
|
|
Baza wiedzy |
 |
Janusz Wachnicki, Piotr Komornicki.Data mining - lojalność klientów O lojalności klientów mówi się i pisze bardzo dużo. Bez wątpienia jest to zagadnienie niezmiernie istotne z punktu widzenia długofalowej polityki większości firm. W warunkach silnej konkurencji zbudowanie efektywnej polityki lojalnościowej staje się dla firmy zadaniem z kategorii "być albo nie być". Trudno jednak wyobrazić sobie realizację tego zadania bez wykorzystania wiedzy, której dostarczyć może analiza danych.
| Janusz Wachnicki, Piotr Komornicki. Analityczny CRM Artykuł ten jest kontynuacją cyklu ukazującego się na łamach MM od połowy 2001 roku, poświęconego tematyce wykorzystania technik drążenia danych na potrzeby marketingu. Postaramy się przedstawić w nim jedną z dróg zastosowania wyników drążenia danych do pracy w firmie - analityczny system CRM.
| Małgorzata Bernacik. CRM - kapitał wiedzy, kapitał relacji Pole bitwy CRM pełne jest „zwłok" projektów, które się nie powiodły. Niektórzy analitycy twierdzą, że nawet 60% realizacji rozwiązań CRM kończy się niepowodzeniem przy pierwszym podejściu. Doświadczenia pionierów sumują się już dziś w dekalog pt. Jak na CRM-ie nie stracić. Wciąż otwartą kwestią pozostaje jednak, jak uczynić z wdrożenia CRM element trwałej przewagi konkurencyjnej.
| Andrzej Przybylski. Ekonomika CRM cz.1 Akronim CRM (Customer Relationship Management) kojarzy się menedżerom w wielu krajach z ogromnymi wydatkami na zakup oprogramowania, którego niemniej kosztowne i czasochłonne wdrożenie ma przynieść wymierne korzyści firmie, w postaci bądź to zwiększonych przychodów, bądź też obniżki kosztów operacyjnych, będącej zapowiadanym przez dostawcę oprogramowania, jednym z wielu pożądanych efektów wdrożenia.
| Joanna Jurkojć. Zmierzyć CRM CRM Index to badanie prezentujące różne postawy i etapy zaawansowania wśród firm stosujących CRM.
| Wdrożenie CRM w Daimler Chrysler Automotive Polska Opis sytuacji przedsiębiorstwa przed wdrożeniem, celów wdrożenia i wyników. W firmie wdrożono system CRM firmy Great Plains.
| Royal Bank of Canada Royal Bank (wcześniej Royal Bank of Canada), jest jedną z pierwszych instytucji finansowych, które zdecydowały się na wprowadzenie strategii zarządzania relacjami z klientami.
|
|
|
|
|