sobota
16 grudnia 2017
 
szukaj
home           o nas           reklama           kontakt              | logowanie
 
 CRM news
Baza wiedzy
Podstawy CRM
Artykuły
Raporty
Customer Experience
Technologia w CRM
Contact Center
Lektury
Linki

Szkolenia
Dostawcy
Forum Ekspertów



Czy Twoja firma jest gotowa do wdrożenia crm?


poleć nas znajomym
dodaj do ulubionych




Podstawy CRM
wersja do druku
   
CRM i nowoczesny marketing

Zgodnie z obowiązującym kalendarzem nowe tysiąclecie zacznie się 1 stycznia 2001 roku. Wydaje się jednak, że nowa era w gospodarce zaczęła się 10 stycznia tego roku, kiedy to ogłoszony został zamiar połączenia AOL i Time Warner Co. Niezależnie od tego czy do tej planowanej fuzji dojdzie czy nie, data ta będzie cytowana w podręcznikach ekonomii jako symboliczny koniec epoki przemysłowej w gospodarce, a może raczej jako początek ery gospodarki elektronicznej - e-economy.

Niezależnie od tego jak serio traktujemy symboliczne daty i jak sceptycznie oceniamy - pojawiające się z coraz większą częstotliwością - świeże, czy też tylko odświeżone hasła dotyczące nowych trendów w organizacji działalności gospodarczej, musimy zrozumieć, że obecnie w gospodarce pojawiła się rzeczywiście nowa jakość. Ta nowość polega na powstaniu firmy wirtualnej, której lokalizacja nie ma praktycznie żadnego znaczenia i która ma, lub będzie miała w najbliższej przyszłości, nieograniczony dostęp do wszystkich swoich potencjalnych klientów na naszym globie. Konfrontacja z tą nową rzeczywistością stanowi bardzo poważne wyzwanie - z jednej strony stwarza nowe, prawie nieograniczone możliwości rozwoju, z drugiej stanowić może poważne zagrożenie dla "tradycyjnych" przedsiębiorstw, które nie zdołają na czas przygotować się do nowych warunków. Jak więc znaleźć się w gronie tych, którzy wykorzystają szansę prawdziwego uczestnictwa w globalnej elektronicznej gospodarce...

Analitycy wskazują, że w nadchodzącym stuleciu na rynku utrzymają się tylko te firmy, które potrafią działać w czasie rzeczywistym (Real Time Company). Takie przedsiębiorstwo ma na bieżąco reagować na zmieniające się potrzeby swoich klientów i skutecznie tymi potrzebami zarządzać; każdy indywidualny klient (niezależnie od tego czy jest to instytucja czy osoba) ma praktycznie bezpośrednio uczestniczyć w kreowaniu nowych produktów i mieć poczucie, że jest to produkt właśnie dla niego. Wygrywać będą te firmy, które najszybciej i najskuteczniej potrafią odgadnąć marzenia swoich odbiorców i przetworzą je w sprzedawane z zyskiem produkty czy usługi. Taka wizja, jakże ciągle odległa od tego co proponuje zdecydowana większość firm działających na naszym krajowym rynku, wcale nie jest utopią.

Ponad 80% menedżerów firm amerykańskich ma świadomość, że szeroko rozumiana obsługa klienta jest nowym i bardzo aktywnym polem walki konkurencyjnej. Należy zwrócić uwagę na fakt, że obszar ten nabiera szczególnego znaczenia w obliczu rozwoju gospodarki internetowej. Tutaj, jak nigdzie do tej pory, klient będzie naprawdę decydować, mając do wyboru wszystko co jest dostępne w świecie, a nie jedynie w najbliższym supermarkecie czy nawet całym kraju.

Tak więc wydaje się, że zorientowanie firmy na klienta i konieczna do tego zmiana organizacji procesów biznesowych, mentalności i przyzwyczajeń pracowników naszych przedsiębiorstw będzie stanowić o ich "być albo nie być" w całkiem niedalekiej przyszłości.

 
 
strona:1 2 3 4 5 >

Autor:Maciej Zachara
O autorze:Autor jest w zarządzie firmy Qumak International odpowiedzialny za sprzedaż i marketing w zakresie systemów informatycznych.
Źródło:Modern Marketing, marzec 2000

 

 

Podstawy CRM | Artykuły | Raporty | Customer Experience | Technologia w CRM | Contact Center | Lektury | Linki
CRM news Dostawcy Forum Ekspertów Szkolenia

Linki płatne: innowacje marketing