niedziela
29 listopada 2020
 
szukaj
home           o nas           reklama           kontakt              | logowanie
 
 CRM news
Baza wiedzy
Podstawy CRM
Artykuły
Raporty
Customer Experience
Technologia w CRM
Contact Center
Lektury
Linki

Szkolenia
Dostawcy
Forum Ekspertów



Czy Twoja firma jest gotowa do wdrożenia crm?


poleć nas znajomym
dodaj do ulubionych




Technologia w CRM
wersja do druku
   
WHITE PAPER: Deduplikacja – krok ku niższym kosztom oraz zadowolonym klientom

Z pewnością każdemu z nas przydarzyło się, iż otrzymał pocztą kilka folderów lub ofert na ten sam produkt z jednej firmy, bądź w krótkim okresie czasu zadzwoniło do nas dwóch telemarketerów, proponując tę samą ofertę. Równie często atakowani jesteśmy przez dostawcę reklamami produktów, które już dawno od niego zakupiliśmy.
Najczęstszą przyczyną takich sytuacji jest istnienie duplikatów (a więc powtarzających się zapisów na temat tego samego kontrahenta) w bazie danych.


Pół biedy, kiedy duplikaty posiadają wprowadzaną dokładnie taką samą nazwę lub kiedy posiadają jednoznaczny identyfikator, jak numer NIP lub Regon. Wtedy tak naprawdę to, iż otrzymujemy po kilka tych samych przesyłek lub odbieramy telefony w tej samej sprawie, możemy zrzucić na karb niegospodarności dostawcy lub lenistwa specjalistów do spraw marketingu. Posiadając bowiem jednoznaczne identyfikatory, jak unikalną nazwę, NIP lub Regon, bardzo łatwo jest wyłapać powtarzające się zapisy nawet za pomocą znajdującego się w pakiecie Microsoft Office programu Access (należy użyć utworzyć kwerendę znajdującą duplikaty) lub za pomocą nieskomplikowanego zapytania SQL, które jest w stanie napisać każdy administrator systemu informatycznego.

Co jednak, kiedy nasza baza takich danych nie zawiera, a wprowadzone do niej zapisy całkowicie różnią się pisownią. Spójrzmy na poniższy przykład.

Mimo iż zaprezentowany fragment bazy danych zawiera zaledwie kilka zapisów, ręczne odnalezienie duplikatów sprawia niemałą trudność. Nic nam tu nie pomoże również sortowanie po nazwach. Możemy ewentualnie posortować bazę wg adresów (np. miasto + ulica), ale to też niewiele pomoże (spójrz na zapis nazw ulic).
A gdyby tak baza miała zamiast kilku rekordów np. 100 000 zapisów? Problem praktycznie nie do rozwiązania. Chyba że… skorzystamy ze specjalnie przygotowanego oprogramowania.

Systemy takie przeszukują bazy danych w poszukiwaniu duplikatów z prędkością wielu tysięcy rekordów na godzinę i robią to praktycznie bezbłędnie.
Na świecie istnieje wiele systemów potrafiących profesjonalnie rozwiązywać przedstawiony powyżej problem. Niestety ich ceny zaczynają się w okolicach 10 000 EUR, a nierzadko można spotkać system za 100 000 EUR. Poza tym bardzo często nie radzą sobie one z polską specyfiką językową oraz nie posiadają słowników, które potrafiłyby zweryfikować poprawność nazw miejscowości, kodów pocztowych czy innych danych adresowych.

 
 
strona:1 2 3 >

Autor:Maciej Stanusch
O autorze:Autor jest Prezesem Zarządu firmy Clix Software, producenta systemu do deduplikacji danych Wiper.

 

 

Podstawy CRM | Artykuły | Raporty | Customer Experience | Technologia w CRM | Contact Center | Lektury | Linki
CRM news Dostawcy Forum Ekspertów Szkolenia

Linki płatne: innowacje marketing