niedziela
29 listopada 2020
 
szukaj
home           o nas           reklama           kontakt              | logowanie
 
 CRM news
Baza wiedzy
Podstawy CRM
Artykuły
Raporty
Customer Experience
Technologia w CRM
Contact Center
Lektury
Linki

Szkolenia
Dostawcy
Forum Ekspertów



Czy Twoja firma jest gotowa do wdrożenia crm?


poleć nas znajomym
dodaj do ulubionych




Technologia w CRM
wersja do druku
   
Rynek aplikacji CRM nadal rośnie

Z raportu IDC wynika, że do 2008 r światowy rynek aplikacji CRM osiągnie przychody w wysokości 11,4 mld $, co będzie oznaczać roczne tempo wzrostu (CAGR) na poziomie 8,9 procent. Jednym z istotnych elementów tego rozowoju jest rosnący udział aplikacji CRM oferowanych w systemie ASP.
ASP rozwija się bardzo szybko, ale to wciąż relatywnie mała część rynku CRM - zauważa Robert Blumstein, research director for IDC's CRM analytic applications research.

Dotychczas największy efekt wprowadzenia oprogramowania on-demand to powrót firmy Siebel na ten rynek. Ale należy się spodziewać, że rosnąca popularność modelu ASP może wywrzeć wpływ na cenę tradycyjnego oprogramowania CRM.
Blumstein nie zgadza się z opinią niektórych dostawców i analityków, którzy przewidują, że model ASP zdominuje rynek CRM w nadchodzących latach. Jego zdaniem, "aby tak się stało, oprogramowania instalowanego w firmach musiałoby zacząć gwałtownie ubywać, a niczego takiego nie obserwuję się".

CRM analityczny - subsektor, który napędzał sprzedaż oprogramowania CRM przez kilka ostatnich lat, jest wciąż silny i faktycznie staje się niezbędnym, podstawowym składnikiem większości strategii zarządzania kontaktami z klientami- czytamy w raporcie IDC. Dochody ogólnoświatowego rynku CRM-u analitycznego wzrosły o 12,7% i osiągnęły poziomo 908,7 mln $ w 2003 r. Wzrasta też rynkowa koncentracja - pięciu największych pod względem dochodu dostawców reprezentuje 44 procent rynku.

"Trend konsolidacyjny w CRMie analitycznym jest konsekwencją nie tylko szybkiego wzrostu dostawców oprogramowania - takich jak Siebel, SAS Institute i NetIQ - ale również szybkiego wzrostu mniejszych graczy ,jak Coremetrics i DoubleClick," zauważa Blumstein.

20.08.2004

 

 

 

Podstawy CRM | Artykuły | Raporty | Customer Experience | Technologia w CRM | Contact Center | Lektury | Linki
CRM news Dostawcy Forum Ekspertów Szkolenia

Linki płatne: innowacje marketing