niedziela
29 listopada 2020
 
szukaj
home           o nas           reklama           kontakt              | logowanie
 
 CRM news
Baza wiedzy
Podstawy CRM
Artykuły
Raporty
Customer Experience
Technologia w CRM
Contact Center
Lektury
Linki

Szkolenia
Dostawcy
Forum Ekspertów



Czy Twoja firma jest gotowa do wdrożenia crm?


poleć nas znajomym
dodaj do ulubionych




Technologia w CRM
wersja do druku
   
Rynek aplikacji CRM odbija się od dna

Według sondażu przeprowadzonego przez firmę Meta Group 75% firm planuje wydać na oprogramowanie CRM w ciągu 12 najbliższych miesięcy co najmniej tyle samo co w ciągu ostatniego roku. Zdaniem wice prezes Meta Group - Elizabeth Roche - wyniki sondażu potwierdzają obserwowany przez ostatnie pół roku trend zwiększonego zainteresowania inwestycjami w CRM.

Roche zwrociła jednak uwagę, że większość pozytywnych odpowiedzi wskazuje raczej na przyszłość niż efekty działań z ostanich dwóch lat. Podkreśliła przy tym, że nawet w najgorszym momencie spadku rynkowej koniunktury inwestycje w CRM pozostają jedną z 5 najważniejszych strategicznych inicjatyw rozwojowych firm, a każda pozytywna zmiana na rynku jednocześnie skutkuje wyraźnym wzrostem dynamiki inwestycji w CRM.
Procentuje już doświadczenie firm, które wdrożyły CRM. Sceptycznie nastawieni szefowie firm, obserwując wiodące spółki i efekty ich działań crmowych przekonują się do tego rozwiązania, a ucząc się na błędach innych, redukują ryzyko wdrożenia.
Roche zauważa, że zmienia się struktura budżetów CRMowych w stosunku do okresu sprzed kryzysu. Firmy coraz częściej zwracają się w stronę oferty dostawców oferujących specjalistyczne rozwiązania odpowiadających na specyficzne potrzeby firmy w danym momencie. "Na przykład zakup modułu od firmy Unica, która specjalizuje się w rozwiązaniach marketingowych, w celu rozwiązania natychmiast problemu sprzedaży ma więcej sensu niż poświęcanie 6 miesięcy na testowanie niezliczonych funkcji rozwiązania zaprojektowanego przez dużego dostawcę" - twierdzi Roche.

Innego zdania jest Louis Columbus - starszy analityk firmy AMR Research, który uważa, że "duże ryby" wciąż rozdają karty w tej grze. Potwierdzając trend wzrostowy w branży CRM, Columbus nie uważa jednak, że beneficjentami tego nowego trendu będą małe wyspecjalzowane firmy.
Według Columbusa nawet największej klasy specjaliści będą mieć problemy w integrowaniu swoich produktów z większymi systemami CRM.

Wymienia on 3 bariery stworzenia takiego systemu:
- usability systemu (wartość użytkowa)
- modułowość - sposób, w jaki komponenty aplikacji pracują w większym systemie
- znajomość procesów bizneowych, co pozwala dostosować system do specyficznych potrzeb poszczególnych działow konkretnej firmy.

Zdaniem Columbusa jest tylko kilka firm na świecie, które moga zapewnić tej klasy integrację, usability i modułowość, która jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania systemu.

 

 

 

Podstawy CRM | Artykuły | Raporty | Customer Experience | Technologia w CRM | Contact Center | Lektury | Linki
CRM news Dostawcy Forum Ekspertów Szkolenia

Linki płatne: innowacje marketing