sobota
16 grudnia 2017
 
szukaj
home           o nas           reklama           kontakt              | logowanie
 
 CRM news
Baza wiedzy
Podstawy CRM
Artykuły
Raporty
Customer Experience
Technologia w CRM
Contact Center
Lektury
Linki

Szkolenia
Dostawcy
Forum Ekspertów



Czy Twoja firma jest gotowa do wdrożenia crm?


poleć nas znajomym
dodaj do ulubionych




Forum Ekspertów
wersja do druku
   
Wdrażamy w firmie z branży IT system CRM. Jak zmienić system wynagrodzeń, by pracownicy (zwłaszcza działu sprzedaży i obsługi klienta) chcieli współpracować przy realizacji założonych celów projektu? Jak inaczej motywować pracowników w tym zakresie?

System motywacyjny powinien koncentrować się na nagradzaniu zachowań realizujących przyjętą strategię firmy – wdrożenie systemu CRM. Należy pamiętać o kluczowej roli zarówno materialnych jak i pozamaterialnych składników systemów motywacyjnych. Odpowiednie połączenie pensji zasadniczej, premii zmiennej, nagród, motywatorów pozafinansowych oraz dodatkowych korzyści socjalnych najlepiej oddziałuje na motywację i wyniki pracy.

Każde wdrożenie niesie ze sobą wiele zmian w funkcjonowaniu organizacji - zarówno w zakresie oczekiwań stawianych pracownikom, jak i oczekiwań formułowanych przez samych pracowników. Działania motywujące pracowników do współpracy przy realizacji założonych celów powinny skoncentrować się na pozyskaniu aktywnego zaangażowania użytkowników i odbiorców systemu w jego wdrożenie. Dodatkowo komunikowanie przez menedżerów korzyści płynących z wdrożenia CRM może także wpływać na kształtowanie odpowiednich postaw i zachowań pracowników.

Ważne jest również:
1. Promowanie dzielenia się wiedzą polegającej na ciągłej komunikacji z różnymi uczestnikami realizowanych procesów biznesowych w organizacji.
2. Zachęcanie i stwarzanie sytuacji sprzyjających transferowi wiedzy (spotkania informacyjne, targi wiedzy), gdzie pracownicy mogą wymieniać się informacjami i doświadczeniem - spostrzeżeniami związanymi z wdrażanymi rozwiązaniami i nie tylko.
3. Wykorzystanie szkoleń pod kątem dzielenia się doświadczeniami i posiadaną wiedzą oraz promowanie pracy zespołowej, która temu sprzyja. Menedżerowie powinni, zatem nagradzać wszelkie przejawy działań zespołowych, a także okazywać swoje umiejętności w tym zakresie.

Można również zastanowić się nad wprowadzeniem do systemu motywacyjnego premii za zadania z tzw. współczynnikiem dzielenia się wiedzą i pracy zespołowej, co powinno podziałać zachęcająco na podwładnych.

 
O autorze:Katarzyna Godzic - konsultant obszaru HR Capgemini Polska

 

 

Podstawy CRM | Artykuły | Raporty | Customer Experience | Technologia w CRM | Contact Center | Lektury | Linki
CRM news Dostawcy Forum Ekspertów Szkolenia

Linki płatne: innowacje marketing