sobota
16 grudnia 2017
 
szukaj
home           o nas           reklama           kontakt              | logowanie
 
 CRM news
Baza wiedzy
Podstawy CRM
Artykuły
Raporty
Customer Experience
Technologia w CRM
Contact Center
Lektury
Linki

Szkolenia
Dostawcy
Forum Ekspertów



Czy Twoja firma jest gotowa do wdrożenia crm?


poleć nas znajomym
dodaj do ulubionych




Forum Ekspertów
wersja do druku
   
Jak określić liczbę stanowisk, na których będzie stosowana aplikacja CRM?

Odpowiedzi ekspertów:
Joanna Jurkojć

Joanna Jurkojć
(Capgemini Polska)
Aby dobrze wyznaczyć liczbę stanowisk, które będą miały dostęp do aplikacji, a tym samym ilość potrzebnych licencji, należy określić, jak docelowo będą przebiegały procesy realizowane przez system CRM i wokół niego. Jak wiele danych i w jakim czasie musi być wprowadzona do systemu.

Zwykle podczas prac przedwdrożeniowych lub podczas poprzedzającego go projektu analitycznego dokonywany jest opis docelowych procesów sprzedaży, marketingu i obsługi klienta z przypisaniem ról osób w nich uczestniczących. Dodatkowo opis procesów musi zawierać informacje o punktach krytycznych, w których terminowość przebiegu jest bardzo istotna. Na podstawie tych informacji określa się, czy struktura organizacyjna działów sprzedaży, marketingu i obsługi klienta jest wystarczająca do zapewnienia płynnego przebiegu procesów.

Zwykle przyjmuje się, że dla wdrożenia CRM w obszarze SFA wszyscy handlowcy oraz personel wspierający i zarządzający działem powinni mieć dostęp do systemu. Dotyczy to też obszaru obsługi klienta.

Dostęp do systemu CRM w obszarze marketingu może być bardziej limitowany, do kilku stanowisk dla analityka rynkowego oraz osoby odpowiedzialnej za prowadzenie kampanii.

W firmach świadczących usługi zdarzają się jednak odmienne zalecenia, gdy np. sprzedaż organizowana jest poprzez pracowników zewnętrznej firmy. W takim przypadku z aplikacji CRM muszą korzystać również osoby zarządzające pracą firmy zewnętrznej, przekazując jej odpowiednie dane potencjalnych klientów oraz osoby, które na bieżąco będą wprowadzać do systemu umowy podpisane z klientem. Jest to szczególnie istotne, jeżeli wprowadzenie podpisanej umowy uruchamia proces rozpoczęcia świadczenia usług.

 
Autor:Joanna Jurkojć

 

 

Podstawy CRM | Artykuły | Raporty | Customer Experience | Technologia w CRM | Contact Center | Lektury | Linki
CRM news Dostawcy Forum Ekspertów Szkolenia

Linki płatne: innowacje marketing