wtorek
20 sierpnia 2019
 
szukaj
home           o nas           reklama           kontakt              | logowanie
 
 CRM news
Baza wiedzy
Podstawy CRM
Artykuły
Raporty
Customer Experience
Technologia w CRM
Contact Center
Lektury
Linki

Szkolenia
Dostawcy
Forum Ekspertów



Czy Twoja firma jest gotowa do wdrożenia crm?


poleć nas znajomym
dodaj do ulubionych




Baza wiedzy
wersja do druku
   
CRM w liczbach (teoria i praktyka)

Dwadzieścia jeden procent północnoamerykańskich przedsiębiorstw i 33 procent firm europejskich planuje nowe inwestycje w CRM do końca br. (źródło: Forrester Research, Forrester Business Technographics). Te optymistyczne szacunki nie są niestety jednoznaczne ze zmianami strategii firm.

Deklaracje firm odnośnie koncentracji na potrzebach klienta nie zawsze znajdują potwierdzenie w praktyce marketingowej. "50% firm deklaruje strategię orientacji na klienta, ale jednocześnie te same 50% firm nie realizuje w praktyce wielu działań warunkujących sukces tej strategii" twierdzi Gene Brown, CEO of Market Intellect and Valentine Radford Professor Marketingu na uniwersytecie w Missouri - Kansas City. Prowadzone przez Market Intellect badanie 1200 szefów marketingu w firmach różnej wielkości wykazało np. że jedynie 35 procent z nich zna i rozumie takie wskaźniki, jak customer lifetime value, a tylko 20 procent badanych dokonuje pomiarów tego typu, bazując na jakiejś logicznej podstawie i wiarygodnych danych.

Zgodnie z obowiązującym trendem marketerzy deklarują w badaniach większą koncentrację na działaniach, których celem jest zatrzymanie aktualnych klientów. Z badań prowadzonych przez Grizzard Performance Group wynika np. że 58% respondentów przeznacza większą część marketingowego budżetu swojej firmy na zwiększenie retencji klientów. Jedynie 30% zaś koncentruje się w swych działaniach na pozyskaniu nowych klientów. Co jednak warte podkreślenia, tylko 38 procent badanych ma możliwość identyfikowania klientów i różnicowania ich wg wartości dla firmy rok po roku.

25.11.2004

 
Źródło:Forrester Research, Forrester Business Technographics

 

 

Podstawy CRM | Artykuły | Raporty | Customer Experience | Technologia w CRM | Contact Center | Lektury | Linki
CRM news Dostawcy Forum Ekspertów Szkolenia

Linki płatne: innowacje marketing