wtorek
20 sierpnia 2019
 
szukaj
home           o nas           reklama           kontakt              | logowanie
 
 CRM news
Baza wiedzy
Podstawy CRM
Artykuły
Raporty
Customer Experience
Technologia w CRM
Contact Center
Lektury
Linki

Szkolenia
Dostawcy
Forum Ekspertów



Czy Twoja firma jest gotowa do wdrożenia crm?


poleć nas znajomym
dodaj do ulubionych




Baza wiedzy
wersja do druku
   
Satysfakcja bez lojalności

Nowe badanie Walker Information Group rzuca pozytywne światło na sprzedawców detalicznych, jeśli chodzi o ich dbałość o satysfakcję klienta. Jak wynika z raportu "Walker Loyality Report for Electronics, Home Improvement and Drug Stores" 90% z niemal czterech tysięcy przebadanych klientów twierdzi, że jest zadowolonych ze swoich sprzedawców detalicznych. Bardziej dogłębne analizy w grupie zadowolonych, mającej potencjalny wpływ na zyski firmy, dostarczają jednak podstaw do wyciagnięcia wniosków, iż prawie 50% z nich tak na prawdę nie jest lojalnych.

Klienci przyznają, iż nie chcą kontynuować tej relacji i nie planują dalej kupować u tego samego sprzedawcy. 43% badanych pozostaje wiernymi klientami do czasu, dopóki nie pojawi się lepsza oferta.

Wśród powodów, dla których klienci nie są lojalni, autorzy badania wymieniają brak poczucia, iż sprzedawcy dbają o potrzeby klientów, zarówno pod względem standardu obsługi, jak i oferty produktowej. Zdaniem analityków Walkera firmy, które podejmują wysiłek sprostania potrzebom klienta i rozwijają silne indywidualne relacje, mają wieksze szanse na odniesienie sukcesu w dłuższej perspektywie.

"Jeśli detaliści nie zaczną bardziej koncentrować się na kliencie, jest tylko kwestią czasu, kiedy klienci odejdą do konkurencji, która może dostarczyć im lepszych doswiadczeń podczas zakupow (shopping experience)" - przestrzega w raporcie Jeff Marr, vice prezes Walker Information Group.

Z badań wynika np, iż 4 na 10 respondentów jest skłonnych płacić więcej za lepszą obsługę. Niewielki wysiłek ze strony detalistów może więc pomóc w osiagnięciu zysków w długim okresie.

26.11.2003

 

 

 

Podstawy CRM | Artykuły | Raporty | Customer Experience | Technologia w CRM | Contact Center | Lektury | Linki
CRM news Dostawcy Forum Ekspertów Szkolenia

Linki płatne: innowacje marketing